جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

تعريف سئو و چند نكته درباره SEO

۳۷ بازديد

اگر چه به نظر نمي‌رسد تاكيد بر اهميت SEO چندان ضروري باشد،‌ اما بد نيست مروري به برخي آمارهاي منتشر شده درباره موتورهاي جستجو داشته باشيم‌.

طبيعي است كه با توجه به روش اجراي تحقيق، آمار و ارقام ارائه شده توسط منابع مختلف، مي‌توانند متفاوت باشند؛ بنابراين شايد بهتر باشد به جاي تمركز بر مقدار دقيق اعداد، بيشتر به مقياس و اهميت نسبي آنها توجه كنيم:

 مردم جهان روزانه بين ۶ تا ۷ ميليارد بار از موتورهاي جستجو استفاده مي‌كنند.

 هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لينك‌هايي كه به صورت تبليغ (با پرداخت پول) توسط موتورهاي جستجو از جمله گوگل، نمايش داده مي‌شوند، نگاه نمي‌كنند.

 كسي كه از طريق كليك كردن روي لينك در موتور جستجو وارد فضاي آنلاين شما مي‌شود، در مقايسه با كسي كه شما براي بازاريابي به سراغ او رفته‌ايد، براي تبديل شدن به يك مشتري هزينه‌ي كمتري خواهد داشت.

 جستجو بر روي موبايل طي سال‌هاي اخير همواره روندي افزايشي داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبايل از سرچ دسكتاپ بيشتر شده است. همچنين در حال حاضر، سهم دسكتاپ در ميان ابزارهاي اتصال به اينترنت در سطح جهان كمتر از ۵۰ درصد است

در حال حاضر كدام موتورهاي جستجو بيشتر استفاده مي‌شوند؟

كم نيستند كساني كه موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌هاي مترادف به كار مي‌برند.

البته به سادگي هم نمي‌توان از اين كار ايراد گرفت؛ چون حتي Google كردن هم به عنوان يك فعل در زبان انگليسي پذيرفته شده است.

با اين حال شايد مناسب باشد به دو گزارش كه توسط سايت معتبر Search Engine Land منتشر شده اشاره كنيم تا در خاطرمان بماند كه تنها بازيگر صنعت جستجو، موتور جستجوي گوگل نيست:

آنچه در پاسخ به اين سوال مشخص مي‌شود، بيشتر نشان‌دهنده‌ي آگاهي كاربران از برندها است.

همان‌طور كه مي‌بينيد موتورهاي جستجوي Google و Yahoo و Bing براي كاربران بيشتر از ساير موتورهاي جستجو شناخته شده هستند.

در پرسش ديگري از كاربران خواسته شده موتور جستجوي اصلي مورد استفاده خود را اعلام كنند:

 

همان‌طور كه مي‌بينيد در اينجا، گوگل با ساير موتورهاي جستجو فاصله‌ي معناداري دارد و به همين علت، شايد هنوز هم – تا زماني كه تغييري جدي در سهم بازار موتورهاي جستجو به وجود نيامده – بايد بپذيريم كه استفاده از موتور جستجو و گوگل به عنوان تعبيرهاي مترادف چندان نادرست نيست.

نقش سئو در ارتقاء كيفيت محتوا در سال‌هاي اخير

در گذشته ضعف‌هايي كه در الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو وجود داشت باعث شده بود يك تعبير بين توليدكنندگان محتوا رايج شود. آنها مي‌گفتند:

 

شما دو روش براي نوشتن در فضاي وب داريد.

مي‌توانيد براي كاربران و بازديدكنندگان سايت خود بنويسيد و مي‌توانيد براي موتورهاي جستجو بنويسيد.

 

نوشتن براي موتورهاي جستجو به معناي تنظيم متن‌هاي بي‌معني، تزريق بي‌خاصيت كلمات كليدي در متن‌ها، ارائه‌ي لينك‌هاي بدون كاربرد، وادار كردن كاربران به كليك و كارهايي از اين دست بود.

نوشتن براي كاربران، اگر چه رضايت بازديدكنندگان را تأمين مي‌كرد، اما الزاماً به رتبه‌ي بهتر در موتورهاي جستجو منتهي نمي‌شد.

خوش‌بختانه طي سال‌هاي اخير، با بهبود الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعي و تحليل متن، باعث شده است كه چنين مواردي كمتر و كم‌رنگ‌تر شوند.

كمي بررسي شما را متقاعد خواهد ساخت كه رعايت اصول سئو و استانداردهاي مد نظر موتورهاي جستجو، مي‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سايت، رضايت خوانندگان و كاربران شما را نيز افزايش دهد.

همچنين، تلاش براي افزايش رضايت كاربران، معمولاً به ارتقاي رتبه شما در موتورهاي جستجو نيز كمك خواهد كرد.

به همين علت، بر خلاف سال‌هاي گذشته كه موتورهاي جستجو را مسبب كاهش كيفيت توليد محتوا در فضاي وب مي‌دانستند، امروز چنين توصيفي بسيار كمتر شنيده مي‌شود و به كار مي‌رود.

http://webnabz.com/

سئو چيست؟

۴۷ بازديد

سئو از نظر ما يعني بهينه سازي سايت ابتدا براي كاربران و سپس براي موتور هاي جستجو؛ حتما مي پرسيد چرا كاربران ، خوب كاملا واضح است كه گوگل هدف نهايي خودش را رضايت كاربران از نتايج جستجو قرار داده ، به اين صورت كه در نتايج جستجوي خود وب سايت هايي را ليست مي كند كه از كيفيت محتوايي بالايي برخوردارند و به كاربران خود اهميت مي دهند.

درست است كه بهبود عملكرد سايت و رعايت استاندارد هاي موتورهاي جستجو مخصوصا گوگل ، باعث بهبود رتبه سايت مي شود اما همچنان نبايد از مبحث مهم تجربه كاربري مناسب و رضايت كاربران غافل شد.

سئو همواره با فاكتورهاي بسياري كه از آن معمولا با نام الگوريتم هاي گوگل ياد مي شود پيروي مي كند ، اما از آنجا كه اين الگوريتم ها جزئي از اطلاعات محرمانه گوگل هستند درك آنها براي همه مقدور نيست.

هميشه كاربران ميپرسند سئو چيست؟ به عبارتي سئو وب سايت يعني تلاش براي برتر شدن يك سايت از نظر محتوايي و ساختار سايت نسبت به ساير وب سايت ها كه منجر به بالا رفتن رتبه خواهد شد.

چرا سئو وب سايت مهم است؟

روزانه تعداد خيلي زيادي جستجو در موتور هاي جستجو انجام مي شود ، اين حجم ترافيك به حدي زياد است كه مي تواند تمام سايت هاي موجود را تغذيه كند، اما چيزي كه خيلي مهم تر است تعدادي ترافيك خاص است كه منجر به فروش مي شود و البته فقط با سئو سايت مي توان به آن دست يافت.

سئو به تازگي نقش مهمتري در ايجاد شهرت براي هر نوع كسب و كار به عهده دارد ، صرف نظر از نوع سايت ، لازم است سايت را با توجه به استانداردهاي موتورهاي جستجو بهينه سازي كنيد.

در گذشته مردم جهت انتخاب خدمات به ديگر رسانه هاي اطلاع رساني وابسته بودند ، اما اكنون كاملا متفاوت است ، هر زمان كه افراد نام تجاري شما را مي شنوند، اولين كاري كه انجام مي دهند، در گوگل جستجو مي كنند.

اگر نام برند شما و خدمات شما در صفحه اول گوگل و لينك اول نباشد ، هرگز موفق نمي شويد.

تمركز ما دستيابي به نتايج مثبت در سئو سايت و موفقيت طولاني مدت براي مشتريان و اجراي استراتژي هاي موثر سئو سايت به طور كارآمد است.

موتور جستجو چگونه كار مي كند؟

در موتور جستجو يك كار خيلي واضح است : كمك به كاربر براي رسيدن به نتيجه درست! ، پس سعي كنيد نتيجه درست باشيد.

در بين همه موتورهاي جستجو تنها يك موتور جستجو سهم بالايي از ترافيك را دارد و تقريبا ما هم تمركز خود را تنها بر روي اين موتور جستجو گذاشته ايم ، "گوگل" براي همه شناخته شده است.

گوگل براي شناسايي بهترين سايت ها و نمايش بهترين نتيجه به كاربران از الگوريتم هاي بخصوصي استفاده مي كند، اين الگوريتم ها دائما در حال بروز رساني هستند و جنجالي ترين مسئله سئو به شمار مي رود.

الگوريتم هاي گوگل چگونه كار مي كنند؟

در مقابل سايت هايي كه قصد دارند گوگل را دور بزنند ، الگوريتم هايي وجود دارد كه دقيقا مانند فيلتر عمل كرده و از سايت هايي كه متخلف هستند جلوگيري به عمل مي آيد ، گوگل روزانه و ماهيانه الگوريتم هاي خود را بروز و سعي مي كند نتايج جستجو را با كيفيت نگه دارد.

الگوريتم گوگل بسيار پيچيده هستند و از همه عجيب تر اينكه گوگل به بالاترين مدير اجرايي خود دسترسي شناخت و نحوه عملكرد الگوريتم ها را نمي دهد.

آن چيزي كه مشخص است گوگل به دنبال صفحاتي است كه حاوي اطلاعات مرتبط و باكيفيت و مربوط به جستجوي كاربر است.

گوگل ارتباط را با "خزيدن" (يا خواندن) محتواي وب سايت و ارزيابي (الگوريتمي) مي كند كه آيا اين محتوا مربوط به آنچه كاربر به دنبال آن است يا خير.

عوامل رتبه بندي در جستجوي گوگل

برخي موارد در رتبه بندي بر خلاف همه عوامل در گوگل مثل الگوريتم ها لو رفته اند و مي توانيد با آن ها سايت خود را بهينه سازي كنيد و ترافيك هدفمند و ارزشمندي به دست بياوريد.

بيايد به تكنيك ها و استراتژي هاي واقعي سئو بپردازيم و به شما در گرفتن ترافيك بيشتر از موتورهاي جستجو كمك كنيم.

رضايت كاربران و تاثير آن در سئو چيست؟

آن طور كه مشخص است در آپديت هاي جديد گوگل و بروز رساني الگورتم Rank Barin گوگل تلاش مي كند رفتار كاربران را در جستجو تحليل و مطابق با خواسته كاربران نتايج را تنظيم و ليست كند ، به طور مثال ممكن است يك سايت از رتبه پايين تري در جستجو برخوردار باشد اما در نتايج كاربران توجه بيشتري به آن مي كنند ، خوب اين اتفاق معمولا باعث مي شود وب سايت مربوط رتبه بهتري را تجربه كند.

خوب حالا كه متوجه شديد رفتار كاربران چگونه توسط گوگل آناليز مي شود و چقدر تاثير دارد پس اشتباه كرديد چون اين تنها پيگيري گوگل از رفتار كاربر نيست زيرا گوگل در بين جستجوي اول كاربر تا زماني كه كاربر پس از وارد شدن به يك سايت و بازگشت كاربر براي جستجوي مجدد همان عبارت قبلي به گوگل باز مي گردد تصميم بيرحمانه اي مي گيرد به اين پيگيري گوگل Dwell Time مي گويند.

خوب اگر متوجه شديد سئوسايت چيست و چطور مي تواند يك سايت را زير و رو كند پس حتما با قدرت آن آشنا مي شويد.

سئو در مقايسه با تبليغات اينترنتي

وقتي صحبت از اعتبار مي شود و وقتي پشتوانه اعتباري يك سايت ، يك موتور جستجوي قدرتمند و خوشنام به نام گوگل باشد پس مي توان حدس زد چرا مردم به سايت هايي كه بصورت طبيعي در نتايج جستجو ظاهر مي شوند اعتماد بيشتري مي كنند تا سايت هايي كه با تبليغات متفرقه يا حتي تبليغات در گوگل نمايش داده مي شوند.

تحقيق كلمات كليدي براي هدفمند كردن بهترين روشها

اولين قدم در بهينه سازي موتورهاي جستجو واقعاً تعيين اين موضوع است؛ اين بدان معني است كه عباراتي ( "كلمات كليدي" ) را كه افراد در جستجوي آنها هستند شناسايي كنيد تا در موتور هاي جستجو رتبه بندي شويد و اولين معيار براي انتخاب كليدواژه مناسب حجم جستجوي كلمات كليدي است ، اما متأسفانه دانستن آن كار ساده اي نيست.

در طور مدت وجود گوگل ، نحوه جستجو ، رفتار مردم و كلماتي كه مردم جستجو مي كنند تغييرات بسياري رخ داده است ، جالب است بدانيد در نهايت تعداد زيادي از مردم معمولا جستجويي مشابه با كلمات مشابه را انجام مي دهند ، در اين بين صاحبان وب سايت ها در هر نوع سايتي متوجه شدند برخي عبارات كليدي جستجوي بيشتر و حتي بازده بيشتري را دارند ، پس به نتيجه مي رسيم كار كردن بر روي برخي عبارت مثل سئو ، ترافيك بيشتري نسبت به بهينه سازي سايت در بر خواهد داشت.

از آنجا كه گوگل علاقه مند است نتايج با كيفيت و درست را به كاربران خود به نمايش بگذارد پس از سايت هايي كه سعي مي كنند ضمن بالا بردن كيفيت سايت ، محتوا مناسبي را ارائه مي دهند استقبال مي كند و مطمعنا نسبت به سايت هايي كه سئو مناسبي دارند احترام قائل مي شود و بلعكس سايت هايي كه بهينه نيستند و در كل با جستجوي كاربران مطابقت كمي دارند دوري مي كند.

گوگل براي اين كه بداند كدام سايت بهتر ، بروز تر و تلاش بيشتري مي كند از ربات هاي خود كمك مي گيرد ، خزنده هاي گوگل روزانه ميليون ها بار به وب سايت ها سر مي زنند و تغييرات جديد سايت ها را ثبت مي كنند ، پس اگر تلاش روزانه در يك سايت داشته باشيد و با اصول سئو يك سايت را پيش ببريد قطعا رتبه بهتري را به دست خواهيد آورد.

http://webnabz.com/